Emocinė sveikata – tai emocinis atsparumas, kuris leidžia patirti džiaugsmą, ištverti skausmą, nusivylimą, liūdesį. Kiekviena emocija yra svarbi ir turi savo paskirtį. Emocinę sveikatą lemia tai, kaip gebame emocijas atpažinti, suprasti ir tinkamai išreikšti.
Spalio mėnesį 2b, 2c, 5a, 6a, 6b, 7a, 8c klasių mokiniai dalyvavo emocinės sveikatos stiprinimo užsiėmimuose mokykloje įrengtoje multisensorinėje erdvėje.
Veiklos šioje erdvėje padeda mokytis bendrauti saugioje aplinkoje, didina pasitikėjimą ir gebėjimus tiems, kurie patiria mokymosi sunkumų. Mokiniai čia stebi lėtai besikeičiančias spalvas ir judančias žuveles burbulų vamzdyje, kuriame girdimas tylus čiurlenimas juos ramina. Klausosi jūros ošimo, paukštelių čiulbėjimo ar miško garsų, atsigula ir užsikloja su spindinčiomis, spalvas keičiančiomis šviesos pluošto gijomis. Atsisėdę ant sėdmaišio mokiniai jaučia jo turinį – granulių užpildą, kuris stimuliuoja, sumažina nerimą ir stresą, padeda labiau kontroliuoti savo emocijas. Norintieji gali užsikloti pasunkinta antklode, kuri taip pat padeda nusiraminti, atsipalaiduoti ar užmigti. Be to, mokiniai išbando sensorines plyteles, piešimą ant šviesos stalo, šešėlių teatrą – tai padeda lavinti judesių tikslumą ir priežasties-pasekmės ryšio suvokimą.
Gulėdami ant kilimo ar sėdmaišių mokiniai stebi medūzų akvariumą, begalybės veidrodį, šviesos stalo, debesų ir vandens projektoriaus kuriamus vaizdus, erdvę užlieja eterinių aliejų garintuvo skleidžiamas kvapas. Visos šios šviečiančios terapinės priemonės padeda atsipalaiduoti, nusiraminti, susikaupti, koncentruoti dėmesį, atsiriboti nuo aplinkos ir užsiimti ramia veikla.
Multisensorinėje erdvėje mokiniai patiria pasitikėjimo, ramybės ir atsipalaidavimo pojūtį, o kai kuriems pavyksta net užmigti.
Socialinė pedagogė Asta Kregždienė