Eureka efektas – tai staigus ir netikėtas problemos sprendimo suvokimas. Ar nebūtų įdomu pamatyti tą momentą, kai visų laikų garsiausi mokslininkai patyrė savo EUREKA? Žinoma, kad TAIP!
Ir štai rugsėjo 24 dieną 5abc, 6b, 8abc klasių mokiniai turėjo progą patirti atradimo džiaugsmą. Mokyklos salėje nuotaikingi aktoriai iš Vilniaus parodė įspūdingą lazerių, eksperimentų, sprogimų ir kelionės laiku spektaklį ,,Eureka! Plius!” Renginio vedėjai padėjo mokiniams nusikelti laiku į skirtingus laikmečius, kada mokslininkai, tokie kaip Archimedas, Izaokas Niutonas, padarė savo atradimus. Lazeriai, eksperimentai ir sprogimai pavertė šią kelionę neužmirštamu nuotykiu. Įvairūs eksperimentai buvo perteikiami ne tik teoriškai, bet ir praktiškai – sprogimai, ugnies kamuoliai ir garų geizeriai privertė ir aikčioti iš nuostabos, ir krūptelėti iš netikėtumo, ir jaudintis dėl ,,pasiskolintos” eksperimentui kojinės ar atskrendančios bulvės.
Vilmantas: ,,Man labiausiai patiko, kai į skystą azotą pripylė karšto vandens ir susidarė labai daug šaltų garų.”
Gabrielius: ,,Man labai patiko spektaklis. Sužinojau, kad orą galima sušaldyti.”
Luka: ,,Buvo labai juokinga, kai Džinas ..išlindo” iš butelio ir labai juokingai šoko.”
Gustė: ,,Man labiausiai patiko, kai jie sprogdino oro balioną,”
Žiedė:,,Labai sudomino tai, kad kiekvieną eksperimentą jie suvaidino.”
Markas:,,Sužinojau, kad pakaitinus indą su spiritu, jis pradės garuoti, o garai labai gerai dega.”
Marijus:,,Sužinojau, kad negalima gerti skysto azoto.”
Martynas:,,Sužinojau, kad helis yra daug lengvesnis už orą.”
Jovilė: ,,Aš sužinojau, kad skysto azoto negalima gerti, nes gali sprogti skrandis ir pilvas.”
Forumo teatro principu pastatytas spektaklis leido vaikams patiems iškelti problemas, pasiūlyti sprendimo būdus ir taip nulemti pasirodymo eigą. Mokiniai buvo kviečiami aktyviai dalyvauti diskusijose su vedėjais, įsitraukti į pasirodymą savo idėjomis ir pasiūlymais. Projekcinio lazerio filmukai padėjo lengviau suprasti eksperimentuose vykstančius procesus.
Pagrindinis renginio tikslas – skatinti vaikų kultūrinį sąmoningumą per kūrybiškumo ir kritinio mąstymo ugdymą, populiarinti mokslą parodant nuostabiąją jo pusę. Renginio metu mokiniai pagilino istorijos, fizikos ir chemijos žinias bei linksmai praleido laiką netradicinėje pamokoje. Renginys finansuojamas Kultūros paso lėšomis.